26.11.2020 19:50
Aleix Graell
Sabadell ha presentat aquesta tarda la seva candidatura a ser escollida ciutat Capital de la Cultura Catalana per l’any 2024 a través d’un espectacle en línia. L’equip de govern ha volgut presentar-ho en un acte al Teatre Principal per convidar als sectors culturals de la ciutat i els ciutadans a sumar-se al projecte. «Tot i que som una ciutat que treballem en molts àmbits, que esperem a ser referència i un tret distintiu. Ara tenim l’oportunitat i l’ocasió per fer-ho amb força» ha dit l’alcaldessa Marta Farrés durant el seu parlament, «sabem que no estem obligats a guanyar, però sí a intentar-ho».
La ciutat compleix els tres requisits que se li demanen, ja que fins ara cap ciutat propera ha estat Capital de la Cultura Catalana, tenir un projecte i unanimitat política, un fet que es va aconseguir el passat ple del mes d’octubre. «És aquest compromís ferm que la cultura és un bé essencial sempre, i també en aquests mesos de pandèmia i crisi sanitària» ha dit Farrés.
La presentació ha acabat amb una última estrena. Els dos presentadors, Marc Sabater i Clara Borrell han donat pas a una última sorpresa; la cançó «És el moment» escrita per Joan B. Torroella i Txasqui Ten, produïda als estudis dels germans i en què es poden reconèixer moltes veus sabadellenques com les de Carmina Veas o Èric Alés.
Qui vulgui col·laborar amb el projecte i elaborar de forma conjunta els documents que es presentaran per avalar la candidatura podrà fer-ho a la pàgina web 2024.sabadell.cat adherint-se a la proposta i fent les seves propostes.
Picabaralla política abans de començar l’acte
Esquerra Republicana ha manifestat que no assistiria a la presentació de Sabadell, Capital de la Cultura Catalana 2024 perquè asseguren que el PSC i Podemos ha trencat «l’esperit unànime del ple». Els republicans esperen que el govern rectifiqui i torni a la unanimitat: «no és una eina de partit, és una oportunitat de ciutat amb la nostra cultura com a única protagonista».